Pages

Friday 5 April 2013

#1 : Perlis Aku Datanggg !

Assalamualaikum dan Salam Ceria !

Yeahh..! Akhirnya baru hari ini  aku berkesempatan nak menulis entri mengenai acara melawat kawasan aku di negeri Perlis Indera Kayangan yooo . :) . Taknak cakap banyak sembang kosong , JOM layan gambar2 aku di bawah nie . Maaf sebab entri nie terlalu panjang sebab letak gambar yg banyak .

on the way ke Perlis ^^


Selepas mengharungi perjalanan yg memakan masa hampir 2 jam setengah , akhirnya kami sampai ke destinasi pertama kami iaitu Kuala Perlis atau lebih dikenali sebagai kola peqelih *buley tera tu ?? Bila dah sampai tu , bawak keluar kamera then snap gambar ala2 model gitu ~~


melayan angin sepoi sepoi bahasa ^^

Seriously , memang seronok bila ada kat tempat macam nie . Moment paling comess bila ada ikan belacak dok terlompat2 dekat pasir memandangkan masa tu air laut surut . Masa tu , rasa bersyukur dan kagum sangat sebab dapat menikmati keindahan ciptaan Tuhan :)
Selepas puas pusing2 di Kola , kami pun singgah makan tengah hari di rumah kenduri sepupu member aku . First time kot makan kenduri di Peghelih . Kononnya nak rasa suasana kenduri di sana tapi sama ja dengan area Kedah nie . Bak kata orang sini "geng utara jugak" ( except Izma dan Fuad )  hehe .


berposing after makan :P

After lunch , kami pergi Taman Ular Sungai Batu Pahat . Tiket masuk dewasa RM 2.00 *murah je nokk  . 
Pelbagai spesies ular ada dalam tu , nak yang kecik , besor , semua adalah . Jangan usha lebih nanti terlepas kang , naya kang . Tapi bukan ular je ada , macam2 lagi ada antaranya beruk , arnab ,  ostrich dan binatang paling cute miut nie iaitu rusa . Hee .Like banyak2 dekat rusa nie sebab bila aku bagi daun dia makan tapi bila Izma dan Fuad kasi makan dia taknak LOL . Maybe rusa nie nak orang yg santekk je suap dia . Nampak tak permainan dia ? ?

ehem2 . aku akan makan kalau awek cun bagi aku makan ~

Ok2 . Macam bosan pulak kan entri panjang2 nie . Baiklah , aku akan sambung cerita nie dalam entri yang akan datang . Jangan lupa untuk baca taw . Hehe .. Sayang semuaa !









No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana memberi KOMEN :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Support by :