Pages

Monday, 28 May 2012

11 TIPS GAGAL PERIKSAAN


Salam ceria..
Selalunya orang post pasal nk lulus exam kan...ha...harinie FynazShamz nk share dgn kengkawan tak kiralah dkt IPTA kew IPTS kew MATRIKULASI semua boleh tengok...adik2x yg masih berSEKOLAH pown boleh tgk gk....pastu bagila pendapat kat CommentBox kt bwh tu yerr...hehe...Selamat Membaca...


  1. Sejak dari awal tahun dah sematkan azam untuk tidak mahu belajar bersungguh-sungguh
  2. Hari-hari pergi sekolah tapi tak payah bawak buku. Lagi untung jika cikgu halau keluar kelas.Best!
  3. Jangan buat nota/kerja rumah yg cikgu berikan. Bila buat nota kena, kena studi dulu. So, baik xpayah buat kan!
  4. Kalau membe ajak studi berikan 1001 alasan..Cakap kat diorang yg kamu suka studi bersendirian di rumah
  5. Bila ibu/ayah suruh baca buku, masuk bilik dan kunci pintu. Kononnya nak privacy tp sebenarnya kamu buat tahi mata
  6. Bila sekolah adakan kelas tambahan, tak payah pergi. Katakan ibu bapa kamu upah guru tuisyen persendirian di rumah.
  7. Semakin menjelang hari peperiksaan, luang lebih masa untuk enjoy spt keluar dgn membe. Bila mak/ayah tanya cakap ia hanyalah untuk release tension.
  8. Semakin dekat dengan peperiksaan, semakin kamu buat tak tahu. Alah, tak perlu risau sangat sbb kamu memang NAK GAGAL!
  9. Waktu peperiksaan menjelang tiba, tak payah beria-ria sangat. Sleeping is better!
  10. Walaupun mungkin banyak soalan yg kamu boleh jawab, tp xpayah jawab semua. Lebih baik kamu hantar je kertas KOSONG.Confirm failed nyela.
  11. Ini adalah cara yg paling best. Meniru secara terang-terangan! Bila tertangkap oleh pengawas peperiksaan, pasti GAGAL dalam peperiksaan.Silap haribulan boleh kena tendang tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Support by :